Úsek Bystřice pod Hostýnem - Komárno
1.díl Km 0.000 - 5.070Část úseku až po obec Libosváry stavěla firma Ing.Alfred Jurnečka z Moravské Ostravy, zbytek úseku pak firma Ing.Karel Fanta Brno. Projekt pro oba díly vypracovala firma Ing.Václav Havlík a spol. z Prahy a to v prvním dílu s plánovanou prostavěnou částkou ve výši 9,410 mil.Kč.
Od posledního, již nedosypaného parabolického propustku/viz předchozí úsek/ nad Bystřicí p.H. silnice pokračovala kolem skládky odpadu dále polem nalevo od současné silnice Bystřice p.H - Libosváry. V tomto úseku/cca 1,5 km/ není jakákoliv stavební činnost patrná . Teprve na horizontu, cca 500 m před obcí Libosváry je patrno využití původního tělesa v krátkém úseku pro současnou silnici. Silnice ovšem záhy opouští těleso levým obloukem a samotné těleso dále již využívané pouze jako polní cesta pokračuje klesáním v zářezu k samotné obci Libosváry.....
Těleso zde již není dosypáno, pouze je odkryta ornice ,která tak stále určuje hranu budoucí komunikace.
Druhá strana
Další tři snímky pocházejí z jara 2012. Okolí propusti bylo zbaveno náletových dřevin
Díky vykácení porostu jsou patrny částečné teránní úpravy tělesa v okolí propusti
Pohled směrem z lesa od propusti.
Dálková silnice by pokračovala středem snímku napravo od stromů, kolem skládky odpadu dále polem nalevo od současné silnice Bystřice p.H - Libosváry.
Před klesáním do obce Libosváry v krátkém úseku kopíruje nynější silnici a pokračuje klesáním v zářezu k samotné obci.
Silnice I/438 Bystřice p.H. - Vítonice
Zde by byla vybudována křižovatka DS s touto silnicí. Na kraji porostu je vidět výše zmiňovaná propust
Rok 2012 se stal osudným i pro tuto propust, výstavbou silniční spojky mezi silnicemi II/438 a I/150 byla definitivně odstraněna. Zůstala jen nakypřená zemina a bříza v pozadí.
Záběr na skoro dokončenou spojku silnic. Všimněte si opět křivé břízy na snímku. U ní /viz předchozí snímky/ se propust nacházela.
GPS
49 26 36,9 N
17 42 22,9 E
Přímé klesání v zářezu do obce Libosváry. Současná silnice je vlevo mimo fotografii
GPS
49 25 42,7 N
17 42 39,6 E
Parabolická propust v klesání silnice. Viditelné je její poškození - trhlina vedle paraboly. Druhá strana propusti je v současnosti zavezena sutí a odpadky
Detail poškození
Vročení na vnitřní straně propusti
Klesání tělesa k obci, na konci nalevo mezi stromy výše uvedená propust
GPS
49 25 45,7 N
17 42 47,8 E
Most přes Libosvárku na kraji obce.
Most přes Libosvárku v 2011
......1941
Vedoucí stavebního dozoru Ing.Hos s manželkou na fotografii u tohoto mostu.
Je patrno již nedokončené železobetonové zábradlí
GPS
49 25 48,3 N
17 42 52,3 E
Křížení tělesa na kraji obce se silnicí Libosváry -Loukov
Pohled směrem k Libosvárům
Cca 500 m za obcí ve směru na Komárno dochází k využití původního tělesa pro současnou silnici.
Aby mohla být celá DS v tomto úseku realizována, muselo by dojít k uzavření silnice Libosváry - Horní Újezd. Byla tak naplánována objížďka Libosváry-Loukov-Osíčko-Horní Újezd. K tomu již vlivem popsaných válečných údálostí nedošlo.
Současná silnice nevyužívá plného profilu původního tělesa
GPS
49 26 04,6N
17 43 28,5 E
Propust u Loukova na dnes využívaném tělese
2.díl Km 5.070 - 9.510
Celkové rozpočtové náklady činily 7,81 mil Kč
GPS
49 26 12,6N
17 43 57,7 E
Parabolická propust přes Libosvárku, nahoře využívané těleso silnice
Několik desítek metrů za výše uvedeným mostem opět současná silnice/stáčí se doprava do obce Horní Újezd/ těleso dálkové silnice opouští
Těleso dále pokračuje opět mimo obec, v krátkém úseku nejsou ani zemní práce patrné
Snímek zobrazuje konec zemních prací
Dále směrem ke Komárnu je již opět patrna intenzivní výstavba tělesa včetně odvodnění silnice
GPS
49 26 22,4N
17 45 00,1 E
Propust u obce Osičko, vročení na obou portálech
Druhá strana propusti
GPS
49 26 22,6N
17 44 55,0 E
Rampová propust odbočky na pole
Konec tělesa u silnice..... Dále by pokračovalo těleso středem snímku k lesu, v současnosti je rekultivováno
Pohled od lesa , středem je patrné mírné zvlnění pole ve středu snímku po rekultivaci
GPS
49 26 17,2N
17 45 45,9 E
Desková propust/nedostavěna/ přes náhon mlýna
Dále v lese je již těleso ve vysokém stupni rozestavěnosti až k obci Komárno
Detail opěry
Fotografie stejného místa ze začátku 80-tých let
Vytyčení osy propusti
Vybudované těleso v lužním lese, pohled ke Komárnu
GPS
49 26 17,1N
17 45 45,4 E
Km 7.600Parabolická propust přes Juhyni
rok 1983
Km 7.632
Železobetonový most
Založení mostu přes Juhyni. Založena pouze levá opěra včetně zbytku šalovací komory
Detail opěry, vzadu propust přes Juhyni I.
Most v projektu
Návrh železobetonového deskového mostu se železobetonovým zábradlím
Jak je patrno z předchozího snímku, byla provedena jen malá část levé opěry. Proto zde nebylo dosypáno ani těleso DS na projektovanou úroveň.
Část regulace Juhyně u opěry mostu/nedokončena/
GPS
49 26 16,0N
17 45 55,5 E
Km 7.660Parabolická propust s vročením
Detail vročení 194.... poškozeno
V sutinách jsem našel "nulu", tedy 1940.
Druhá strana bez vročení
Situace DS v projektu popisovaná výše
Rampová propust na boční cestu
GPS
49 26 14,0N
17 46 15,0E
Propust u stromu. Těleso opouští lužní les a pokračuje loukou ke Komárnu
Detail římsy s otvory pro ocelové zábradlí
Těleso dálkové silnice ke Komárnu
GPS
49 26 13,1N
17 46 20,9E
Desková propust u Komárna
GPS
49 26 09,6N
17 46 49,2E
Propust u křižovatky v Komárnu
GPS
49 26 07,7N
17 49 06,3E
Most přes potok v Komárně
Fotografie druhé strany mostu z 80-tých let
Regulace potoka u mostu. Napravo dokončena, nalevo jsou pouze shnilé zbytky opěrných latí k založení kamenů
Dále již těleso z Komárna pokračuje pouze cca 100 metrů , a končí v hlubokém v současnosti zarostlém zářezu
Za poskytnutí černobílých fotografií děkuji panu Václavu Lídlovi
Pokračování :
http://opevneni.blogspot.com/2011/07/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava_31.html
1.díl Km 0.000 - 5.070Část úseku až po obec Libosváry stavěla firma Ing.Alfred Jurnečka z Moravské Ostravy, zbytek úseku pak firma Ing.Karel Fanta Brno. Projekt pro oba díly vypracovala firma Ing.Václav Havlík a spol. z Prahy a to v prvním dílu s plánovanou prostavěnou částkou ve výši 9,410 mil.Kč.
Od posledního, již nedosypaného parabolického propustku/viz předchozí úsek/ nad Bystřicí p.H. silnice pokračovala kolem skládky odpadu dále polem nalevo od současné silnice Bystřice p.H - Libosváry. V tomto úseku/cca 1,5 km/ není jakákoliv stavební činnost patrná . Teprve na horizontu, cca 500 m před obcí Libosváry je patrno využití původního tělesa v krátkém úseku pro současnou silnici. Silnice ovšem záhy opouští těleso levým obloukem a samotné těleso dále již využívané pouze jako polní cesta pokračuje klesáním v zářezu k samotné obci Libosváry.....
Těleso zde již není dosypáno, pouze je odkryta ornice ,která tak stále určuje hranu budoucí komunikace.
Druhá strana
Další tři snímky pocházejí z jara 2012. Okolí propusti bylo zbaveno náletových dřevin
Díky vykácení porostu jsou patrny částečné teránní úpravy tělesa v okolí propusti
Pohled směrem z lesa od propusti.
Dálková silnice by pokračovala středem snímku napravo od stromů, kolem skládky odpadu dále polem nalevo od současné silnice Bystřice p.H - Libosváry.
Před klesáním do obce Libosváry v krátkém úseku kopíruje nynější silnici a pokračuje klesáním v zářezu k samotné obci.
Silnice I/438 Bystřice p.H. - Vítonice
Zde by byla vybudována křižovatka DS s touto silnicí. Na kraji porostu je vidět výše zmiňovaná propust
Rok 2012 se stal osudným i pro tuto propust, výstavbou silniční spojky mezi silnicemi II/438 a I/150 byla definitivně odstraněna. Zůstala jen nakypřená zemina a bříza v pozadí.
Záběr na skoro dokončenou spojku silnic. Všimněte si opět křivé břízy na snímku. U ní /viz předchozí snímky/ se propust nacházela.
GPS
49 26 36,9 N
17 42 22,9 E
Přímé klesání v zářezu do obce Libosváry. Současná silnice je vlevo mimo fotografii
GPS
49 25 42,7 N
17 42 39,6 E
Parabolická propust v klesání silnice. Viditelné je její poškození - trhlina vedle paraboly. Druhá strana propusti je v současnosti zavezena sutí a odpadky
Detail poškození
Vročení na vnitřní straně propusti
Klesání tělesa k obci, na konci nalevo mezi stromy výše uvedená propust
GPS
49 25 45,7 N
17 42 47,8 E
Most přes Libosvárku na kraji obce.
Most přes Libosvárku v 2011
......1941
Vedoucí stavebního dozoru Ing.Hos s manželkou na fotografii u tohoto mostu.
Je patrno již nedokončené železobetonové zábradlí
GPS
49 25 48,3 N
17 42 52,3 E
Křížení tělesa na kraji obce se silnicí Libosváry -Loukov
Pohled směrem k Libosvárům
Cca 500 m za obcí ve směru na Komárno dochází k využití původního tělesa pro současnou silnici.
Aby mohla být celá DS v tomto úseku realizována, muselo by dojít k uzavření silnice Libosváry - Horní Újezd. Byla tak naplánována objížďka Libosváry-Loukov-Osíčko-Horní Újezd. K tomu již vlivem popsaných válečných údálostí nedošlo.
Současná silnice nevyužívá plného profilu původního tělesa
GPS
49 26 04,6N
17 43 28,5 E
Propust u Loukova na dnes využívaném tělese
2.díl Km 5.070 - 9.510
Celkové rozpočtové náklady činily 7,81 mil Kč
GPS
49 26 12,6N
17 43 57,7 E
Parabolická propust přes Libosvárku, nahoře využívané těleso silnice
Několik desítek metrů za výše uvedeným mostem opět současná silnice/stáčí se doprava do obce Horní Újezd/ těleso dálkové silnice opouští
Těleso dále pokračuje opět mimo obec, v krátkém úseku nejsou ani zemní práce patrné
Snímek zobrazuje konec zemních prací
Dále směrem ke Komárnu je již opět patrna intenzivní výstavba tělesa včetně odvodnění silnice
GPS
49 26 22,4N
17 45 00,1 E
Propust u obce Osičko, vročení na obou portálech
Druhá strana propusti
GPS
49 26 22,6N
17 44 55,0 E
Rampová propust odbočky na pole
Konec tělesa u silnice..... Dále by pokračovalo těleso středem snímku k lesu, v současnosti je rekultivováno
Pohled od lesa , středem je patrné mírné zvlnění pole ve středu snímku po rekultivaci
GPS
49 26 17,2N
17 45 45,9 E
Desková propust/nedostavěna/ přes náhon mlýna
Dále v lese je již těleso ve vysokém stupni rozestavěnosti až k obci Komárno
Detail opěry
Fotografie stejného místa ze začátku 80-tých let
Vytyčení osy propusti
Vybudované těleso v lužním lese, pohled ke Komárnu
GPS
49 26 17,1N
17 45 45,4 E
Km 7.600Parabolická propust přes Juhyni
rok 1983
Km 7.632
Železobetonový most
Založení mostu přes Juhyni. Založena pouze levá opěra včetně zbytku šalovací komory
Detail opěry, vzadu propust přes Juhyni I.
Most v projektu
Návrh železobetonového deskového mostu se železobetonovým zábradlím
Jak je patrno z předchozího snímku, byla provedena jen malá část levé opěry. Proto zde nebylo dosypáno ani těleso DS na projektovanou úroveň.
Část regulace Juhyně u opěry mostu/nedokončena/
GPS
49 26 16,0N
17 45 55,5 E
Km 7.660Parabolická propust s vročením
Detail vročení 194.... poškozeno
V sutinách jsem našel "nulu", tedy 1940.
Druhá strana bez vročení
Situace DS v projektu popisovaná výše
Rampová propust na boční cestu
GPS
49 26 14,0N
17 46 15,0E
Propust u stromu. Těleso opouští lužní les a pokračuje loukou ke Komárnu
Detail římsy s otvory pro ocelové zábradlí
Těleso dálkové silnice ke Komárnu
GPS
49 26 13,1N
17 46 20,9E
Desková propust u Komárna
GPS
49 26 09,6N
17 46 49,2E
Propust u křižovatky v Komárnu
GPS
49 26 07,7N
17 49 06,3E
Most přes potok v Komárně
Fotografie druhé strany mostu z 80-tých let
Regulace potoka u mostu. Napravo dokončena, nalevo jsou pouze shnilé zbytky opěrných latí k založení kamenů
Dále již těleso z Komárna pokračuje pouze cca 100 metrů , a končí v hlubokém v současnosti zarostlém zářezu
Za poskytnutí černobílých fotografií děkuji panu Václavu Lídlovi
Pokračování :
http://opevneni.blogspot.com/2011/07/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava_31.html
Žádné komentáře:
Okomentovat