Úsek Přerov - Turovice
Část tohoto úseku po obec Lipová stavěla firma Ing.A.Beneš z Přerova, zbytek úseku firma J.Hons z Prahy. U první části tohoto úseku/Přerov-Turovice/ jsem se musel spokojit pouze s terénním průzkumem, jelikož jsem doposud nezískal jakékoliv původní podklady k výstavbě DS. Naštěstí je pravě tato část dobře zmapovatelná.
V současnosti existuje nová projektová dokumentace na zprovoznění části tohoto úseku ve směru obce Prusy do obce Domaželice.
Na jaře 2012 dochází i k výstavbě silnice v tělese původní DS s plánovaným dokončením v roce 2013.
Trasa tohoto úseku vychází přímo z Přerova v tělese v současnosti využívané silnice II/150 směrem k obci Želatovice, kterou obchvatem míjí opět na původním tělese dálkové silnice. Tento úsek patří nejdelším, kde je využito původní těleso pro současnou silnici.
GPS 49 26 .785´N 17 29 .388´E
Propust přes Lučnici
První propust dálkové silnice na této trase , v současnosti využívaná výše uvedenou silnicí směrem k obci Želatovice.
Na stejném potoku se taktéž nadohled nachází torzo propusti pro původní silnici Přerov - Želatovice včetně jejího tělesa.
GPS 49 26 .012´N 17 30 .395´ENový most přes Tučínský potok , původní most se nacházel na pravém okraji snímku a silnici přetínal pod úhlem cca 30 stupňů. Při výstavbě obchvatu na původním tělese dálkové silnice byl odstraněn a nahrazen výše uvedeným na fotografii.
Obchvat se stáčí doleva, původní těleso však dále pokračuje rovně středem snímku. V současnosti je v projektu výstavba dalšího úseku DS v tělese původní silnice až k obci Domaželice
GPS 49 25.918´N17 30 .541´E
První propust u obce Prusy
GPS 49 25 . 813´N 17 30 .812´E
Druhá propust přes Podolský potok/ u rybníka/ na začátku obce Prusy. Na zde patrno původní zábradlí.
Pohled z propusti směrem k mostu přes Tučínský potok/směr Přerov/.
Stejný pohled na jaře 2012.
Stromy jsou fuč, těleso je srovnáno.
Těleso silnice směrem k Bystřici p.H.
jaro 2012
GPS 49 25 .786´N 17 30 .921´E
Třetí propust u obce Prusy/pravá strana/.
Na jaře v roce 2012 jsou již vidět přípravné práce
GPS 49 25 .776´N17 30 .964´E
Napojení obce Prusy na dálkovou silnici pomocí křižovatky tvaru Y. Obdobnou křižovatku, ovšem stavebně dokončenou, je možno spatřit na úseku dálkové silnice Boskovice - Prostějov u obce Plumlov.
Prakticky stejný pohled ale blíže k obci
Desková propust u vjezdu do obce
Křižovatka tvaru Y z jiného pohledu . V levém okraji snímku pokračuje silnice dále k Bystřici p.H.
Obec Prusy
Středem snímku je vidět plánované těleso silnice vedoucí ke křižovatce s dálkovou silnicí. Současná silnice vedoucí z obce/směrem vlevo/ tak ztratí svůj význam a bude sloužit jen jako obslužná komunikace.
Desková propust pod křižovatkou
GPS 49 25 .705´N17 31 .277´E
Most přes Moštěnku
Nebyl stavebně dokončen. Byly vybudovány pouze opěry, které v současnosti jsou ve špatném technickém stavu. Jednotlivé bloky jsou uvolněné a vypadávají mimo opěru mostu
Pohled na druhou opěru
Hromada nepoužitých kamenných bloků kousek od západní opěry mostu
Na jaře 2012 začínají přípravné práce na výstavbu nového mostu
Pouze hromada kamení a betonu zbyla z původních nosných opěr mostu.
Za mostem se nachází další propust, na jaře 2012 již s upraveným tělesem
GPS 49 25 .655´N17 31 .808´E
Jedna z nejškaredějších propustí u obce Čechy
Dle mého názoru by snad byla čela propusti vyzděna či vybetonována, bohužel k tomu již nedošlo. V tomto úseku prochází těleso chmelnicí a je v současnosti ve špatném stavu. Je využíváno technikou místního JZD.
GPS 49 25 .497´N 17 32 .151´E
O kousek dále byla vybudována propust u obce Domaželice.
Je vybudována pouze v polovičním profilu a mino osu tělesa, což mně vede k myšlence, že by byla využita jen pro souběžnou zemědělskou komunikaci.
Vzhledem k jejímu stavu je o jejím osudu při výstavbě nové silnice rozhodnuto.
GPS 49 25 .377´N17 32 .776´E
Konec tělesa dálkové silnice v místě mostku přes říčku Kozlárku u obce Domaželice. Samotný most by se nacházel v místě náletového porostu a nebyl ani založen
Výstavba obchvatu "Silnice II / 150 Čechy- Domaželice"Domaželice"
Pro nás badatele začala nejsmutnější část historie tohoto úseku. V roce 2012 začala výstavba obchvatu v časti původního tělesa. Všechny fotografie, které jste výše spatřili, jsou nyní na jaře 2013 minulostí. Nezachovalo se zhola nic. Nivelita původního tělesa byla zvýšena, vvšechny původní propustky nahradily nové a dostaly jednotný "betonový" ráz. Dále mně zarazila malá šířka všech mostů, která mi nepřijde odpovídající významu komunikace. Mosty budou při teoretickém rozšíření komunikace v budoucnu k ničemu.
Vzhledem ke stavu rozpracovanosti předpokládám položení finálních vrstev vozovky již letos a tím i zprovoznění dalšího cca 3 km dlouhého úseku bývalé dálkové silnice Plzeň - Moravská Ostrava.
Pro přehlednost se budu snažit pár níže uvedených fotografií označovat tak, aby byly porovnatelné se stavem již minulým.
Úsek Přerov - Bystřice p.H
1.díl Km 0.000 - 3.354
První část úseku Přerov- Bystřice začínala kousek před Turovicemi /km 0.00/. Na tomto úseku byly vybudovány dva mosty a několik propustí, uvedených níže na snímku. Projekt byl vypracován firmou Ing. Jan Bednařík z Brna s rozpočtovým nákladem 6,3 mil. Kč.
V staničení 0.00 - 1.915 a v 2.540 - 3.354, tedy po konec úseku byla navržena v projektu vozovka železobetonová dvouvrstvá, na zbytku úseku/ klesání k obci Lipová a most přes Bystřičku/ s žulovou drobnodlažbou.
Velké žluté body upřesňují místa mostů, malé realizované propusti.
Km 0.208
Tento úsek, který začíná touto deskovou propustí byl projektován prakticky celý s vozovkou železobetonovou dvouvrstvou
V popředí hektokilometrovník
Na římse propusti jsou otvory pro kotvení ocelového zábradlí
Stoupání tělesa k obci Turovice
Ve stromořadí na horizontu /km 0.528/ by se měla nacházet další úplně shodná propust.
Bohužel se nám ji zatím nepodařilo najít.
Toto torzo mostu v obci Turovice s dálkovou silnicí nesouvisí.
O jeho pohnutých osudech se však dovíte více zde:
http://www.turovice.cz/index.php?nid=1294&lid=cs&oid=781120
Km 0.844
Desková propust v obci Turovice
Druhá strana je ukončena pouze šachtou
Km 1.059
Podjezd pro polní cestu
Je zde též patrna další propust pod samotným tělesem mostu
Druhá strana podjezdu
Trhlina v nosné konstrukci opěry mostu
Násep podjezdu v obci Turovice
Těleso DS směrem na Dřevohostice
Km 1.311
Desková propust
Úplně stejné propusti byly postaveny ještě v Km 2.548 a 1.825. Obě se nám nepodařilo najít. První je předpokládám zasypána obecním bordelem, kterého je v tomto místě obrovské množství.
Druhá byla asi odstraněna při rekultivaci.
Km 1.650
Jednostranný zářez nad obcí Turovice.
Detail křížení DS s silnicí Turovice- Prusinovice, napravo zářez z předchozího snímku
Pokračování obchvatu nad Turovicemi směrem k obci Lipová
Km 1.825
Strmé klesání směrem do zářezu mezi Dřevohosticemi a obcí Lipová. Vzadu Hostýnská vrchovina.
Zde by se měla též nacházet již výše zmiňovaná propust, která asi byla zničena či zahrnuta při rekultivaci tohoto prostoru.
Toto klesání bylo jako jediné navrženo s vozovkou s žulové drobnodlažby
Km 2.261
Desková propust mlýnského náhonu
Zbytek štětované silnice
Nalevo těsně u propusti v Km 2.261 by vedla přeložka silnice II/ 150 do Bystřice p.H.
Detail prostoru přeložky silnice II/150.
Ta již nebyla dobudována, současná silnice je vidět nalevo na snímku.
Napravo mimo snímek je propust v km 2.261, nalevo velká propust v km 2.328
Km 2.328
Desková propust
Km 2.240
Prostor křižovatky
Strmé klesání zářezu mezi Dřevohosticemi a obcí Lipová . Silnice by zde křížila nynější silnici II/150 a pokračovala přes největší most tohoto úseku/říčka Bystřička/ směrem k Bystřici p.H.Odtud je původní dálková silnice kryta živičným povrchem a slouží jako účelová komunikace do ZD Lipová
Projekt křižovatky s mostem přes Bystřičku
Aby mohl být postaven most, bylo též nutno v krátkém úseku upravit koryto říčky
Dálková silnice s živičným povrchem směrem k ZD Lipová s mostem v popředí
Km 2.376
Železobetonový most přes říčku Bystřičku
Ani na mostě již nebylo dokončeno zábradlí, jsou patrny jen svislé nosné sloupy.
Posuvné uložení mostu
Detail sloupku zábradlí, řešení dilatace mostní konstrukce
Pevné uložení mostu
Detail provedení římsy včetně použití umělé omítky
Odvodnění mostu
Plechová část s trubkou již nebyla osazena a voda tak již více jak 60 let narušuje nosnou konstrukci mostu
Detail železobetonové trámové konstrukce mostu
Most v projektu, ještě s ocelovým zábradlím
Km 2.888
Desková propust
Na římse jsou patrna místa pro železobetonové sloupky zábradlí. Tyto již nebyly vybetonovány a přebytečná armatura byla později odstraněna
Km 3.000Dálková silnice se současným živičným povrchem mezi mostem a ZD Lipová
Km 3.500Nalevo ZD Lipová , tato část silnice je nyní rekultivována, vedla středem snímku směrem k vysokému stromu.
Zde v Km3.534 končí první část tohoto úseku.
2.díl Km 3.534 - 8.222
Na tomto úseku byly postaveny pouze deskové propusti a menší trubní propusti. S výstavbou mostů se vlivem rovinatosti terénu nepočítalo.
Projekt vypracovala firma Ing.J.Bednařík úř.aut.civ.inž. z Brna. Stavbu prováděl J.Hons, podnikatelství staveb Praha s rozpočtovým nákladem 6,4 mil Kč. Výstavba byla zahájena v lednu 1940 s plánovaným dokončením za 260 pracovních dní.
Vozovka byla uvažována z části železobetonová dvouvrstvá/18+5cm/ v délce 3,788 m, zbytek úseku byl kryt žulovou drobnodlažbou s betonovou podkladní vrstvou v síle 20 cm.
Křižovatka s polní cestou u ZD Lipová, zde je již opět plný profil silnice s deskovou propustí v Km 3.539 v popředí.
Středem snímku pokračuje dálková silnice do Bystřice p.H.
Km 3.539Desková propust u ZD Lipová v detailu
První propust tohoto úseku. Všechny následující propusti mají naprosto stejný "rukopis" realizační firmy s povrchem z umělé omítky a železobetonovým zábradlím
Km 3.867
Desková propust nad obcí Lipová
Km 4.072
Desková propust v obci Křtomil
Km 5.540
Desková propust v obci Křtomil
Pohled z druhé strany
Díky šíři propusti byla využita i pro souběžnou cestu
Těleso DS, pohled z obce Křtomil směrem na Přerov
Snímků z výstavby tohoto úseku se dochovalo velice málo. To jsou jedny z nich.......
Km 5.196
Desková propust za obcí Křtomil
Dále je těleso cca 340 m rekultivováno
Km 5.540
Desková propust není díky náletové dřevině prakticky vidět a je nefunkční
Km 5.618Desková propust v obci Křtomil
Km 6.344Desková propust v Rychlově/část Bystřice p.H/
Km 6.545
Desková propust
Pohled přes propust
Silnice se stáčí velkým obloukem kolem Bystřice pod Hostýnem a přechází do prudkého stoupání na konci města.
V tomto úseku se zachovalo nebývale velké množství rampových propustí na přilehlá pole.
Km 6.776
Desková propust
Na poškozeném železobetonovém zábradlí jsou dobře patrny čtyři ocelové armovací dráty, kterými byl sloup spojen s římsou propusti
Km 7.200
Stoupání silnice na konci Bystřice p.H.
Nalevo část města.
Km 7.361
Desková propust ve stoupání DS
Druhá strana propusti
Km 7.400Další část stoupání, silnice pokračuje vlevo mezi náletové dřeviny. Dále na horizontu kříží již pouze částečně vybudované těleso kolno silnici č.438 /Bystřice p.H - Vitonice/.
Silnice ve stoupání v zářezu s náletovým porostem/detail/ Tento úsek končí o pár metrů dále na hraně silnice Bystřice -Vitonice v Km 8.222
Tato propust napravo u silnice č.438 při výjezdu z Bystřice p.H by již měla patřit do dalšího úseku a to Bystřice - Komárno. Vzhledem k tomu, že začátek zemních prací na tomto úseku je doložen až u obce Libosváry, vede mně to k myšlence její předčasné výstavby, tak aby mohla být realizována křižovatka s výše uvedenou silnicí.
Těleso zde již není dosypáno, pouze je odkryta ornice, která tak stále určuje hranu budoucí komunikace.
Pokračování:
http://opevneni.blogspot.com/2011/02/blog-post_13.html
Část tohoto úseku po obec Lipová stavěla firma Ing.A.Beneš z Přerova, zbytek úseku firma J.Hons z Prahy. U první části tohoto úseku/Přerov-Turovice/ jsem se musel spokojit pouze s terénním průzkumem, jelikož jsem doposud nezískal jakékoliv původní podklady k výstavbě DS. Naštěstí je pravě tato část dobře zmapovatelná.
V současnosti existuje nová projektová dokumentace na zprovoznění části tohoto úseku ve směru obce Prusy do obce Domaželice.
Na jaře 2012 dochází i k výstavbě silnice v tělese původní DS s plánovaným dokončením v roce 2013.
Trasa tohoto úseku vychází přímo z Přerova v tělese v současnosti využívané silnice II/150 směrem k obci Želatovice, kterou obchvatem míjí opět na původním tělese dálkové silnice. Tento úsek patří nejdelším, kde je využito původní těleso pro současnou silnici.
GPS 49 26 .785´N 17 29 .388´E
Propust přes Lučnici
První propust dálkové silnice na této trase , v současnosti využívaná výše uvedenou silnicí směrem k obci Želatovice.
Na stejném potoku se taktéž nadohled nachází torzo propusti pro původní silnici Přerov - Želatovice včetně jejího tělesa.
GPS 49 26 .012´N 17 30 .395´ENový most přes Tučínský potok , původní most se nacházel na pravém okraji snímku a silnici přetínal pod úhlem cca 30 stupňů. Při výstavbě obchvatu na původním tělese dálkové silnice byl odstraněn a nahrazen výše uvedeným na fotografii.
Obchvat se stáčí doleva, původní těleso však dále pokračuje rovně středem snímku. V současnosti je v projektu výstavba dalšího úseku DS v tělese původní silnice až k obci Domaželice
GPS 49 25.918´N17 30 .541´E
První propust u obce Prusy
GPS 49 25 . 813´N 17 30 .812´E
Druhá propust přes Podolský potok/ u rybníka/ na začátku obce Prusy. Na zde patrno původní zábradlí.
Pohled z propusti směrem k mostu přes Tučínský potok/směr Přerov/.
Stejný pohled na jaře 2012.
Stromy jsou fuč, těleso je srovnáno.
Těleso silnice směrem k Bystřici p.H.
jaro 2012
GPS 49 25 .786´N 17 30 .921´E
Třetí propust u obce Prusy/pravá strana/.
Na jaře v roce 2012 jsou již vidět přípravné práce
GPS 49 25 .776´N17 30 .964´E
Napojení obce Prusy na dálkovou silnici pomocí křižovatky tvaru Y. Obdobnou křižovatku, ovšem stavebně dokončenou, je možno spatřit na úseku dálkové silnice Boskovice - Prostějov u obce Plumlov.
Prakticky stejný pohled ale blíže k obci
Desková propust u vjezdu do obce
Křižovatka tvaru Y z jiného pohledu . V levém okraji snímku pokračuje silnice dále k Bystřici p.H.
Obec Prusy
Středem snímku je vidět plánované těleso silnice vedoucí ke křižovatce s dálkovou silnicí. Současná silnice vedoucí z obce/směrem vlevo/ tak ztratí svůj význam a bude sloužit jen jako obslužná komunikace.
Desková propust pod křižovatkou
GPS 49 25 .705´N17 31 .277´E
Most přes Moštěnku
Nebyl stavebně dokončen. Byly vybudovány pouze opěry, které v současnosti jsou ve špatném technickém stavu. Jednotlivé bloky jsou uvolněné a vypadávají mimo opěru mostu
Pohled na druhou opěru
Hromada nepoužitých kamenných bloků kousek od západní opěry mostu
Na jaře 2012 začínají přípravné práce na výstavbu nového mostu
Pouze hromada kamení a betonu zbyla z původních nosných opěr mostu.
Za mostem se nachází další propust, na jaře 2012 již s upraveným tělesem
GPS 49 25 .655´N17 31 .808´E
Jedna z nejškaredějších propustí u obce Čechy
Dle mého názoru by snad byla čela propusti vyzděna či vybetonována, bohužel k tomu již nedošlo. V tomto úseku prochází těleso chmelnicí a je v současnosti ve špatném stavu. Je využíváno technikou místního JZD.
GPS 49 25 .497´N 17 32 .151´E
O kousek dále byla vybudována propust u obce Domaželice.
Je vybudována pouze v polovičním profilu a mino osu tělesa, což mně vede k myšlence, že by byla využita jen pro souběžnou zemědělskou komunikaci.
Vzhledem k jejímu stavu je o jejím osudu při výstavbě nové silnice rozhodnuto.
GPS 49 25 .377´N17 32 .776´E
Konec tělesa dálkové silnice v místě mostku přes říčku Kozlárku u obce Domaželice. Samotný most by se nacházel v místě náletového porostu a nebyl ani založen
Stejné místo na jaře 2012 Porost je vykácen, probíhají přípravné práce na založení mostu |
Výstavba obchvatu "Silnice II / 150 Čechy- Domaželice"Domaželice"
Pro nás badatele začala nejsmutnější část historie tohoto úseku. V roce 2012 začala výstavba obchvatu v časti původního tělesa. Všechny fotografie, které jste výše spatřili, jsou nyní na jaře 2013 minulostí. Nezachovalo se zhola nic. Nivelita původního tělesa byla zvýšena, vvšechny původní propustky nahradily nové a dostaly jednotný "betonový" ráz. Dále mně zarazila malá šířka všech mostů, která mi nepřijde odpovídající významu komunikace. Mosty budou při teoretickém rozšíření komunikace v budoucnu k ničemu.
Vzhledem ke stavu rozpracovanosti předpokládám položení finálních vrstev vozovky již letos a tím i zprovoznění dalšího cca 3 km dlouhého úseku bývalé dálkové silnice Plzeň - Moravská Ostrava.
Pro přehlednost se budu snažit pár níže uvedených fotografií označovat tak, aby byly porovnatelné se stavem již minulým.
Základní kámen nové silnice u obce Domaželice |
V detailu |
"První propust u obce Prusy" Tato jako jediná se zachovala.Překlenul ji ovšem ve vyšší nivelitě tento "Karlův most". |
"Napojení obce Prusy na dálkovou silnici pomocí křižovatky tvaru Y" |
"Most přes Moštěnku" |
A jeho opěra v detailu |
Těleso je na jaře 2013 již kryto štěrkem, napravo je patrna nová opěrná zeď |
Těleso na jaře 2013 u Domaželic |
Všechny původní propustky nahradily tyto monolity |
Nový most přes řeku Kozlárku. Původní nebyl ani založen |
Úsek Přerov - Bystřice p.H
1.díl Km 0.000 - 3.354
První část úseku Přerov- Bystřice začínala kousek před Turovicemi /km 0.00/. Na tomto úseku byly vybudovány dva mosty a několik propustí, uvedených níže na snímku. Projekt byl vypracován firmou Ing. Jan Bednařík z Brna s rozpočtovým nákladem 6,3 mil. Kč.
V staničení 0.00 - 1.915 a v 2.540 - 3.354, tedy po konec úseku byla navržena v projektu vozovka železobetonová dvouvrstvá, na zbytku úseku/ klesání k obci Lipová a most přes Bystřičku/ s žulovou drobnodlažbou.
Velké žluté body upřesňují místa mostů, malé realizované propusti.
Km 0.208
Tento úsek, který začíná touto deskovou propustí byl projektován prakticky celý s vozovkou železobetonovou dvouvrstvou
V popředí hektokilometrovník
Na římse propusti jsou otvory pro kotvení ocelového zábradlí
Stoupání tělesa k obci Turovice
Ve stromořadí na horizontu /km 0.528/ by se měla nacházet další úplně shodná propust.
Bohužel se nám ji zatím nepodařilo najít.
Toto torzo mostu v obci Turovice s dálkovou silnicí nesouvisí.
O jeho pohnutých osudech se však dovíte více zde:
http://www.turovice.cz/index.php?nid=1294&lid=cs&oid=781120
Km 0.844
Desková propust v obci Turovice
Druhá strana je ukončena pouze šachtou
Km 1.059
Podjezd pro polní cestu
Je zde též patrna další propust pod samotným tělesem mostu
Druhá strana podjezdu
Trhlina v nosné konstrukci opěry mostu
Násep podjezdu v obci Turovice
Těleso DS směrem na Dřevohostice
Km 1.311
Desková propust
Úplně stejné propusti byly postaveny ještě v Km 2.548 a 1.825. Obě se nám nepodařilo najít. První je předpokládám zasypána obecním bordelem, kterého je v tomto místě obrovské množství.
Druhá byla asi odstraněna při rekultivaci.
Km 1.650
Jednostranný zářez nad obcí Turovice.
Detail křížení DS s silnicí Turovice- Prusinovice, napravo zářez z předchozího snímku
Pokračování obchvatu nad Turovicemi směrem k obci Lipová
Km 1.825
Strmé klesání směrem do zářezu mezi Dřevohosticemi a obcí Lipová. Vzadu Hostýnská vrchovina.
Zde by se měla též nacházet již výše zmiňovaná propust, která asi byla zničena či zahrnuta při rekultivaci tohoto prostoru.
Toto klesání bylo jako jediné navrženo s vozovkou s žulové drobnodlažby
Km 2.261
Desková propust mlýnského náhonu
Zbytek štětované silnice
Nalevo těsně u propusti v Km 2.261 by vedla přeložka silnice II/ 150 do Bystřice p.H.
Detail prostoru přeložky silnice II/150.
Ta již nebyla dobudována, současná silnice je vidět nalevo na snímku.
Napravo mimo snímek je propust v km 2.261, nalevo velká propust v km 2.328
Km 2.328
Desková propust
Km 2.240
Prostor křižovatky
Strmé klesání zářezu mezi Dřevohosticemi a obcí Lipová . Silnice by zde křížila nynější silnici II/150 a pokračovala přes největší most tohoto úseku/říčka Bystřička/ směrem k Bystřici p.H.Odtud je původní dálková silnice kryta živičným povrchem a slouží jako účelová komunikace do ZD Lipová
Projekt křižovatky s mostem přes Bystřičku
Aby mohl být postaven most, bylo též nutno v krátkém úseku upravit koryto říčky
Dálková silnice s živičným povrchem směrem k ZD Lipová s mostem v popředí
Km 2.376
Železobetonový most přes říčku Bystřičku
Ani na mostě již nebylo dokončeno zábradlí, jsou patrny jen svislé nosné sloupy.
Posuvné uložení mostu
Detail sloupku zábradlí, řešení dilatace mostní konstrukce
Pevné uložení mostu
Detail provedení římsy včetně použití umělé omítky
Odvodnění mostu
Plechová část s trubkou již nebyla osazena a voda tak již více jak 60 let narušuje nosnou konstrukci mostu
Detail železobetonové trámové konstrukce mostu
Most v projektu, ještě s ocelovým zábradlím
Km 2.888
Desková propust
Na římse jsou patrna místa pro železobetonové sloupky zábradlí. Tyto již nebyly vybetonovány a přebytečná armatura byla později odstraněna
Km 3.000Dálková silnice se současným živičným povrchem mezi mostem a ZD Lipová
Km 3.500Nalevo ZD Lipová , tato část silnice je nyní rekultivována, vedla středem snímku směrem k vysokému stromu.
Zde v Km3.534 končí první část tohoto úseku.
2.díl Km 3.534 - 8.222
Na tomto úseku byly postaveny pouze deskové propusti a menší trubní propusti. S výstavbou mostů se vlivem rovinatosti terénu nepočítalo.
Projekt vypracovala firma Ing.J.Bednařík úř.aut.civ.inž. z Brna. Stavbu prováděl J.Hons, podnikatelství staveb Praha s rozpočtovým nákladem 6,4 mil Kč. Výstavba byla zahájena v lednu 1940 s plánovaným dokončením za 260 pracovních dní.
Vozovka byla uvažována z části železobetonová dvouvrstvá/18+5cm/ v délce 3,788 m, zbytek úseku byl kryt žulovou drobnodlažbou s betonovou podkladní vrstvou v síle 20 cm.
Křižovatka s polní cestou u ZD Lipová, zde je již opět plný profil silnice s deskovou propustí v Km 3.539 v popředí.
Středem snímku pokračuje dálková silnice do Bystřice p.H.
Km 3.539Desková propust u ZD Lipová v detailu
První propust tohoto úseku. Všechny následující propusti mají naprosto stejný "rukopis" realizační firmy s povrchem z umělé omítky a železobetonovým zábradlím
Km 3.867
Desková propust nad obcí Lipová
Km 4.072
Desková propust v obci Křtomil
Km 5.540
Desková propust v obci Křtomil
Pohled z druhé strany
Díky šíři propusti byla využita i pro souběžnou cestu
Těleso DS, pohled z obce Křtomil směrem na Přerov
Snímků z výstavby tohoto úseku se dochovalo velice málo. To jsou jedny z nich.......
Km 5.196
Desková propust za obcí Křtomil
Dále je těleso cca 340 m rekultivováno
Km 5.540
Desková propust není díky náletové dřevině prakticky vidět a je nefunkční
Km 5.618Desková propust v obci Křtomil
Km 6.344Desková propust v Rychlově/část Bystřice p.H/
Km 6.545
Desková propust
Pohled přes propust
Silnice se stáčí velkým obloukem kolem Bystřice pod Hostýnem a přechází do prudkého stoupání na konci města.
V tomto úseku se zachovalo nebývale velké množství rampových propustí na přilehlá pole.
Km 6.776
Desková propust
Na poškozeném železobetonovém zábradlí jsou dobře patrny čtyři ocelové armovací dráty, kterými byl sloup spojen s římsou propusti
Km 7.200
Stoupání silnice na konci Bystřice p.H.
Nalevo část města.
Km 7.361
Desková propust ve stoupání DS
Druhá strana propusti
Km 7.400Další část stoupání, silnice pokračuje vlevo mezi náletové dřeviny. Dále na horizontu kříží již pouze částečně vybudované těleso kolno silnici č.438 /Bystřice p.H - Vitonice/.
Silnice ve stoupání v zářezu s náletovým porostem/detail/ Tento úsek končí o pár metrů dále na hraně silnice Bystřice -Vitonice v Km 8.222
Tato propust napravo u silnice č.438 při výjezdu z Bystřice p.H by již měla patřit do dalšího úseku a to Bystřice - Komárno. Vzhledem k tomu, že začátek zemních prací na tomto úseku je doložen až u obce Libosváry, vede mně to k myšlence její předčasné výstavby, tak aby mohla být realizována křižovatka s výše uvedenou silnicí.
Těleso zde již není dosypáno, pouze je odkryta ornice, která tak stále určuje hranu budoucí komunikace.
Pokračování:
http://opevneni.blogspot.com/2011/02/blog-post_13.html
Zaujalo mě především to odvodnění pozemku, dělané starou, ale funkční metodou.
OdpovědětVymazat