Úsek Rožnov p.Radhoštěm - Frenštát p.Radhoštěm
Tento úsek DS je přímým pokračováním státní silnice Hranice - Rožnov p.R., která se stavěla již v předstihu koncem 30 tých let minulého století.
Níže pojednaná část se týká budování dálkové silnice v úseku Rožnov p.R. - Pindula, km 1.3988 - km 6,2605 v délce cca 4800 m, projektované Ing.M.Chruckým Bratislava /prosinec 1938/.
Zbytek DS do Frenštátu již nebyl realizován.
Již na začátku je nutné si uvědomit, že se vlastně jedná o rekonstrukci původní štětované vozovky a její napřímení s využitím silničních oblouků R = 900-1000 m.
Vozovka je navržena až po km 4.000 jako betonová dvouvrstvá/ stoupání do 3 %/ a zbytek po km 5,900 v drobné žulové dlažbě o hraně 10/10/12 cm.
Podkladem je 25 cm vyklínovaného štětu a 15 cm štěrku. Obě vrstvy musí být řádně zaválcovány.
Po levé straně silnice je navržena cyklistická stezka 2 m široká z 15 cm válcovaného štěrku.
Měl jsem možnost nahlédnout do stavebních deníků vedených v mimořádné kvalitě stavbyvedoucím p.Mikulenkem, ze kterých je patrno pár zajímavých informací.
Prvním stavebním dnem se stal březen 1939, v průběhu roku 1940 již probíhalo štětování vozovky. Celá stavba byla prováděna při plném tehdejším provozu.
Zatím jsem se bohužel nedopátral k tomu, zda byla celá rekonstrukce v období protektorátu dokončena. V současnosti tento úsek kryje vrstva asfaltu.
Detail příčných profilů vozovek
Provozovaný úsek /o kterém je zde pojednáno/ po sedlo Pindula je označen červeně.
Zbytek silnice do Frenštátu již nebyl rozestavěn, jeho předpokládaná trasa je označena modře .
Začátek DS v projektu u mostu přes řeku Bečvu.
S již dříve stavěnou státní silnicí Hranice - Rožnov by byla spojena obloukovou spojkou. Vznikla by tak v tomto místě křižovatka dvou dálkových silnic a magistrály/značena čerchovanou čarou/Hrana- Hlavatá.
km 1.3988 /značený též 13.9/
Most v Rožnově p.R. přes řeku Bečvu.
Za mostem začíná již zmiňovaná DS do Frenštátu/na Pindulu/.
Snímek z 80 tých let z téhož místa
km 1.650
Konec Rožnova p.R.
km 2.058
Deskový propustek
stav z 80 tých let
km 3.872
Železobetonový most šikmý
stav z 80 tých let
km 5.497
Deskový propustek
Detail vročení
Stav v 80 tých létech
Km 4.700
Km 4.700
Z jiného pohledu
Km 4.794
Propustek
stav z 80 tých let
Stoupání před Pindulou v 80 tých letech
km 5,700
Stoupání před Pindulou v 80 tých letech
Km 5,900
Pindula
snímek z 80 tých let
Konec realizované DS v km 6,250 v projektu
Nalevo je projektovaná odpočívka se sjezdy na pole, napravo s hranou snímku končí i projekt tohoto úseku.
Zbytek úseku až do Frenštátu již nebyl realizován a doposud k němu není k dispozici ani příslušná projektová dokumentace/pokud nějaká byla/.
Pokračování :
http://opevneni.blogspot.cz/2012/10/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava_27.html
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat