Úsek Bystřice n.P. - Lesoňovice
Km 18.301 - 13.120Firma Dr. K.Skorkovský taktéž budovala i další úsek a to pokračování obchvatu Bystřice n.P. až za obec Lesoňovice v období 6/1940 a plánovaném dokončení 11/1941.
K této části mám pouze pár dobových informací, z nichž nejdůležitější mapuje finanční rozpracovanost úseku po ukončení prací v roce 1943. Z těchto je patrno rozpracování jen po Km 15.743, včetně realizace části tělesa se štětovou vozovkou, provedení dvou mostů a několika propustí.
Km 18.301Začátek úseku
Zde se / Km 18.280/nacházel železobetonový podjezd přes polní cestu.
Po válce již nebyl používán a byl proto zcela zasypán
Km 18.280Římsa zasypaného železobetonového podjezdu.
Z jiného pohledu
Most stojí zcela zasypán mezi dvěma mohutnými stromy
Celý úsek je doposud dle projektu osázen nyní již mohutnými stromy
Km 18.041Desková propust
Km 17.260Parabolická propust
Vnitřní část
Km 16.938
Železobetonový most
Detail poškozeného železobetonového zábradlí
Km 16.682
Parabolická propust
Km 16.260Desková propust s rampovou propustí na přilehlé pole
Km 15.835Za touto novodobou propustí prakticky skončil rozpracovaný úsek DS. Propust již nebyla realizována.
Km 15.743Konec rozpracovaného úseku
Nalevo původní odbočka okresní silnice do Bystřice.V dáli za smrkem se nachází výše zmiňovaná novodobá propust
A na konec ?
Km 15.627Zde se nachází ještě jedna zajímavá propust. Je otázkou zda nebyla ještě z části realizována vrámci výstavby DS, stavebně tomu na jedné straně odpovídá.
U propusti se nacházejí vybetonované mělké nádrže - koryta, snad na nápájení zvěře z přilehlých pastvin
U propusti jsou opřeny dva "patníky"
Úsek Lesoňovice - Štěpánov nad SvratkouÚsek začala stavět v 6 / 1940 stavební firma Václav Peřina z Brna. Plánované dokončení úseku bylo v 11/1940. Za protektorátu byla ovšem stavební činnost sporadická, celý úsek se prakticky realizoval včetně propustí v poválečné době.
Rozestavěnost úseku začínala pod obcí Lesoňovice a skončila těsně u obce Štěpánov nad Svratkou.
Rád bych při této příležitosti uvedl i jméno Fr.Valacha, učitele ze Štěpánova, který nám podal mnoho zajímavých informací k tomuto tématu.
V tomto úseku se nacházejí tři propusti. Vzhledem k jejích provedení jsou z velkou pravděpodobností realizovány při rekonstrukci silnice někdy v 70 letech. Mají shodnou charakteristiku, jsou hnusné.
Druhá propust
Vzhledem ke kvalitnímu provedení dláždění rigolů u propustí je možné, že je u všech propustí původní z doby výstavy DS
Detail dláždění
Na trubce je datum výroby 1968
Třetí propust
Stavební kancelář ve Štěpánově.
Firma V.Peřina měla k dispozici kanceláře ve spodní části objektu/zamřížovaná okna/
Pokračování :http://opevneni.blogspot.com/2011/07/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava.html
Km 18.301 - 13.120Firma Dr. K.Skorkovský taktéž budovala i další úsek a to pokračování obchvatu Bystřice n.P. až za obec Lesoňovice v období 6/1940 a plánovaném dokončení 11/1941.
K této části mám pouze pár dobových informací, z nichž nejdůležitější mapuje finanční rozpracovanost úseku po ukončení prací v roce 1943. Z těchto je patrno rozpracování jen po Km 15.743, včetně realizace části tělesa se štětovou vozovkou, provedení dvou mostů a několika propustí.
Km 18.301Začátek úseku
Zde se / Km 18.280/nacházel železobetonový podjezd přes polní cestu.
Po válce již nebyl používán a byl proto zcela zasypán
Km 18.280Římsa zasypaného železobetonového podjezdu.
Z jiného pohledu
Most stojí zcela zasypán mezi dvěma mohutnými stromy
Celý úsek je doposud dle projektu osázen nyní již mohutnými stromy
Km 18.041Desková propust
Km 17.260Parabolická propust
Vnitřní část
Km 16.938
Železobetonový most
Detail poškozeného železobetonového zábradlí
Km 16.682
Parabolická propust
Km 16.260Desková propust s rampovou propustí na přilehlé pole
Km 15.835Za touto novodobou propustí prakticky skončil rozpracovaný úsek DS. Propust již nebyla realizována.
Km 15.743Konec rozpracovaného úseku
Nalevo původní odbočka okresní silnice do Bystřice.V dáli za smrkem se nachází výše zmiňovaná novodobá propust
A na konec ?
Km 15.627Zde se nachází ještě jedna zajímavá propust. Je otázkou zda nebyla ještě z části realizována vrámci výstavby DS, stavebně tomu na jedné straně odpovídá.
U propusti se nacházejí vybetonované mělké nádrže - koryta, snad na nápájení zvěře z přilehlých pastvin
U propusti jsou opřeny dva "patníky"
Úsek Lesoňovice - Štěpánov nad SvratkouÚsek začala stavět v 6 / 1940 stavební firma Václav Peřina z Brna. Plánované dokončení úseku bylo v 11/1940. Za protektorátu byla ovšem stavební činnost sporadická, celý úsek se prakticky realizoval včetně propustí v poválečné době.
Rozestavěnost úseku začínala pod obcí Lesoňovice a skončila těsně u obce Štěpánov nad Svratkou.
Rád bych při této příležitosti uvedl i jméno Fr.Valacha, učitele ze Štěpánova, který nám podal mnoho zajímavých informací k tomuto tématu.
V tomto úseku se nacházejí tři propusti. Vzhledem k jejích provedení jsou z velkou pravděpodobností realizovány při rekonstrukci silnice někdy v 70 letech. Mají shodnou charakteristiku, jsou hnusné.
Druhá propust
Vzhledem ke kvalitnímu provedení dláždění rigolů u propustí je možné, že je u všech propustí původní z doby výstavy DS
Detail dláždění
Na trubce je datum výroby 1968
Třetí propust
Stavební kancelář ve Štěpánově.
Firma V.Peřina měla k dispozici kanceláře ve spodní části objektu/zamřížovaná okna/
Pokračování :http://opevneni.blogspot.com/2011/07/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava.html
Žádné komentáře:
Okomentovat