Powered By Blogger

Translate

Počet zobrazení stránky

25. 2. 2012

Dálková silnice Plzeň - Moravská Ostrava /část .3/

Úsek Bystřice n.P. - Lesoňovice
Km 18.301 - 13.120
Firma Dr. K.Skorkovský taktéž budovala i další úsek a to pokračování obchvatu Bystřice n.P. až za obec Lesoňovice v období 6/1940 a plánovaném dokončení 11/1941.
K této části mám pouze pár dobových informací, z nichž nejdůležitější mapuje finanční rozpracovanost úseku po ukončení prací v roce 1943. Z těchto je patrno rozpracování jen po Km 15.743, včetně realizace části tělesa se štětovou vozovkou, provedení dvou mostů a několika propustí.












Km 18.301Začátek úseku
Zde se / Km 18.280/nacházel železobetonový podjezd přes polní cestu.
Po válce již nebyl používán a byl proto zcela zasypán












Km 18.280Římsa zasypaného železobetonového podjezdu.















Z jiného pohledu
















Most stojí zcela zasypán mezi dvěma mohutnými stromy














Celý úsek je doposud dle projektu osázen nyní již mohutnými stromy












Km 18.041Desková propust













 



Km 17.260Parabolická propust












Vnitřní část















Km 16.938
Železobetonový most






























Detail poškozeného železobetonového zábradlí

















Km 16.682
Parabolická propust














 


Km 16.260Desková propust s rampovou propustí na přilehlé pole












Km 15.835
Za touto novodobou propustí prakticky skončil rozpracovaný úsek DS. Propust již nebyla realizována.











Km 15.743Konec rozpracovaného úseku
Nalevo původní odbočka okresní silnice do Bystřice.V dáli za smrkem se nachází výše zmiňovaná novodobá propust







A na konec ?
Km 15.627
Zde se nachází ještě jedna zajímavá propust. Je otázkou zda nebyla ještě z části realizována vrámci výstavby DS, stavebně tomu na jedné straně odpovídá.
U propusti se nacházejí vybetonované mělké nádrže - koryta, snad na nápájení zvěře z přilehlých pastvin








U propusti jsou opřeny dva "patníky"
















Úsek Lesoňovice - Štěpánov nad Svratkou
Úsek začala stavět v 6 / 1940 stavební firma Václav Peřina z Brna. Plánované dokončení úseku bylo v 11/1940. Za protektorátu byla ovšem stavební činnost sporadická, celý úsek se prakticky realizoval včetně propustí v poválečné době.
Rozestavěnost úseku začínala pod obcí Lesoňovice a skončila těsně u obce Štěpánov nad Svratkou.

Rád bych při této příležitosti uvedl i jméno Fr.Valacha, učitele ze Štěpánova, který nám podal mnoho zajímavých informací k tomuto tématu.
















V tomto úseku se nacházejí tři propusti. Vzhledem k jejích provedení jsou z velkou pravděpodobností realizovány při rekonstrukci silnice někdy v 70 letech. Mají shodnou charakteristiku, jsou hnusné.









 

Druhá propust
Vzhledem ke kvalitnímu provedení dláždění rigolů u propustí je možné, že je u všech propustí původní z doby výstavy DS















Detail dláždění











 


Na trubce je datum výroby 1968









 


Třetí propust








Stavební kancelář ve Štěpánově.
Firma V.Peřina měla k dispozici kanceláře ve spodní části objektu/zamřížovaná okna/









Pokračování :http://opevneni.blogspot.com/2011/07/dalkova-silnice-plzen-moravska-ostrava.html

Žádné komentáře:

Okomentovat