Powered By Blogger

Translate

Počet zobrazení stránky

21. 10. 2012

Československá dálnice 1938 - 1942 /část.4/

Stavební díl 17/1  Velké Meziříčí


Úsek již nebyl realizován, vznikl ovšem povšechný projekt vedení dálnice v tomto úseku, projekty několika mostů a studie estakády přes údolí řeky Balinky. Z tohoto pohledu je tedy tento úsek velice zajímavý i proto, že projektanti trasu současné dálnice D1 navrhli v severní části města a tuto, dle mého schůdnější variantu nevyužili. Vzniklo tím asi největší přemostění údolí na této dálnici - most Vysočina na D1.


Dobové zakreslení projektu dálnice do mapy.
Níže je pojednáno jen o několika mostech, které byly projektovány jen v malé části tohoto úseku a to v km 4.100 - 4.800












.....a projekce do reality.
Současná žlutě zvýrazněna D1 je taktéž dobře patrna.
K prvnímu parabolickému nadjezdu přes polní cestu v Km 4.187 a propusti v Km 4.808 není k dispozici žádná  projektová dokumentace, proto se šířeji budu zabývat až dalším mostem......





Podjezd dálnice pod okresní silnicí V.Meziříčí -Uhřínov v Km 4.377
Součástí výstavby tohoto mostu by bylo i vybudování přeložky výše uvedené silnice v délce 623 m. Byly vypracovány dvě varianty stoupání nivelity na mostě ve dvou variantách mostní konstrukce a to:
2 procenta





4 procenta

U obou typů bylo navrženo železobetonové zábradlí dle normálií GŘSD č.4771-3/b-1940
Přibližná cena u rámové konstrukce o dvou polích činila 690 tis.Kč, o čtyřech polích 650 tis Kč






 

Půdorys obou variant se zakreslenou přeložkou okresní silnice 






Viadukt přes údolí řeky Balinky v Km 4.565
Navržen jako železobetonový o čtyřech obloucích světlosti 32,5 m s pilíři obloženými kamennými kvádry
Orientační náklad na tuto stavbu činí 16,5 mil Kč.


 

Posledním projektovaným mostem v tomto krátkém úseku by byl  Železobetonový podjezd na železniční trati Studenec -V.Meziříčí v Km 4.832
Součástí této stavby byla i  přeložka této trati, která jediná byla i dohotovena. Zůstala/nebyla již zrušena/ však i původní trať, nyní končící na nádraží ve městě.
Železobetonová konstrukce pilířů byla z hlediska statiky navržena jako obložená žulovým obkladem.
Rozpočet na stavbu činí cca 800 tis.Kč.




Půdorys železobetonového podjezdu












Žádné komentáře:

Okomentovat