Úsek Frýdlant nad Ostravicí - Kunčičky u Bašky
      Nejprve je třeba se zmínit i o části DS mezi obcemi Kunčice pod Ondřejníkem - Frýdlant nad Ostravicí. Zde dle dostupných materiálů žádná stavební činnost nezačala. Snad to bylo z důvodu relativně složitého kopcovitého terénu. Bohužel zatím nejsou bližší informace k dispozici.
       Námi v současnosti  terénním průzkumem zmapovaný úsek začal tedy ve Frýdlantu, kde je doposud patrné těleso a dva propustky. Za Frýdlantem  byla v ose tělesa postavena čtyřproudová komunikace I/56, vedoucí až do Frýdku -Místku. Samotné těleso DS bylo po válce ve vysokém stupni rozpracovanosti, včetně propustí.Velké mosty hotovy nebyly. Pouze na dvou dalších místech by vedla DS mírně odlišně. A to v krátkém úseku, kde se přimykala k řece Oslavice v katastru obce Pržno a naposledy až na svém konci, kde se napojovala v obci Kunčičky u Bašky na původní silnici. Současná čtyřproudá komunikace se zde odklání více vlevo a pokračuje až do F-M. Tato současná komunikace naprosto vymazala původní těleso DS, byla jednak rozšířena, s jinou nivelitou a tak zanikly i jakékoliv silniční stavby. I přesto se budeme i nadále snažit zjistit, zda se nezachovala i další propust či její torzo.
       Závěrem bych rád doplnil, že konečným městem na trase této "super" komunikace první republiky by se stala Ostrava. Zde jsou  patrné určité zemní práce a most na ulici Pavlovova, zda ovšem jde o budování dálkové silnice zatím nemáme stoprocentně podloženo. Skutečnost snad v budoucnu také zjistíme. Zatím jsem  tedy závěrem této stati přidal leteckou mapu z 50 tých let, kde je tato skutečnost patrna.
  | 
| Celková situace průchodu tělesa DS Frýdlantem nad Ostravicí | 
   
  | 
| První část tohoto úseku začíná mostem přes řeku Oslavu. Dle pamětníka tam byl, mě se ale spíše zdá, že byl provizorní a stál na místě současného na komunikaci 1/56. První část tedy nyní vede po ulici Turzovská a dále pak již jen jako nevyužívané z části rozorané těleso. | 
   
  | 
| Druhá část tohoto úseku ve Frýdlantu je zajímavější, zachovala se zde jednak propust pod samotnou DS/značeno kolečkem č.2/ a o kousek dále i propust na křižovatce se současnou ulicí Žížkova/ č.1/. |  |  |  |  |  | 
  | 
  | 
   
  | 
| Dnešní situace na začátku v ulici Turzovská. Napravo je nyní most komunikace 1/56.Nalevo se zachoval nýtovaný železniční most. Propust pod fotografem je zajímavá tím, že z obou stran byla "na tupo" rozšířena. | 
  | 
| Čelo propusti | 
  | 
| Patrné rozšíření propusti na straně první ..... | 
  | 
| ........a druhé. | 
  | 
| V tomto prostoru se taktéž zachoval nádherný ocelový nýtovaný železniční most. | 
  | 
| Výrobce.... | 
  | 
| Pokračování tělesa po místní komunikaci - ulici Turzovská. | 
  | 
| Dále již těleso pokračuje jako nízký násep /středem snímku/ | 
  
  | 
| Násep je nutno pozorně hledat, během let byl rekultivován či zastavěn | 
  | 
| Jedna ze dvou zatím nalezených propustí | 
  | 
| Ještě jeden pohled na tuto propust z místní komunikace | 
  | 
| Na horizontu se nachází domek z předchozího snímku. Zde mělo být vybudováno křížení s ulicí Žižkova. Proto byla / napravo mimo snímek/ vybudována propust přes místní potok. Křížení nebylo dobudováno, vše je dnes zarostlé. | 
  | 
| Dva snímky propusti přes místní potok. Fotograf stojí na tělese DS v tomto místě dobře patrné. | 
  | 
| Poslední část tohoto úseku byla během let zrekulivována a těleso jíž není patrno. Stojím přímo v tělese, ve stromořadí by byl vybudován most přes železniční trať. | 
  | 
| Rekultivace proběhla dokonale. Těleso na této plání dvěma protisměrnými oblouky dospělo k současné čtyřproudové komunikaci I/56  v prostoru benzínové pumpy/uprostřed snímku/ . | 
  | 
| Od tohoto místa bylo těleso až do Kunčiček využito pro současnou čtyřproudovou komunikaci I/56 | 
  | 
| Kunčičky u Bašky. Původní dlažba z 50 tých let. DS procházela právě touto obcí. | 
 
 
Žádné komentáře:
Okomentovat