Úsek Nová Bělá - Zábřeh nad Odrou/Ostrava/
Je to patrně poslední úsek dálkové silnice, který je možno částečně zmapovat. Z dobových dokumentů je taktéž zřejmé, že na něj navazující úsek Nová Bělá - Frýdek/Baška nebyl stavebně realizován a zatím nemám ani projekt, který by přiblížil trasu DS v tomto prostoru. Vraťme se nyní zpět k výše uvedenému úseku. Ten byl dle leteckého snímkování realizován včetně tří velkých mostů. Nebyla samozřejmě dohotovena samotná vozovka. V poválečných letech byla část tohoto úseku dostavěna - dnes Plzeňská ulice, zbytek v prostoru dnešní městské části Zábřeh nad Odrou byl pozdější socialistickou výstavbou zcela zahlazen.
Je to patrně poslední úsek dálkové silnice, který je možno částečně zmapovat. Z dobových dokumentů je taktéž zřejmé, že na něj navazující úsek Nová Bělá - Frýdek/Baška nebyl stavebně realizován a zatím nemám ani projekt, který by přiblížil trasu DS v tomto prostoru. Vraťme se nyní zpět k výše uvedenému úseku. Ten byl dle leteckého snímkování realizován včetně tří velkých mostů. Nebyla samozřejmě dohotovena samotná vozovka. V poválečných letech byla část tohoto úseku dostavěna - dnes Plzeňská ulice, zbytek v prostoru dnešní městské části Zábřeh nad Odrou byl pozdější socialistickou výstavbou zcela zahlazen.
Situace křižovatky v Nové Bělé počátkem padesátých let. Jasně je vidět obloukové napojení na dnešní ulici Mitrovická. Tímto směrem by patrně DS pokračovala k Bašce. |
Současný stav křižovatky doznal velkých změn. Napravo je odbočka do ulice Mitrovická. Ulice Plzeňská nyní dále prochází obcí ve směru na Krmelín. |
Ve směru k "Ostravě" byl v prakticky rovinatém terénu postaven jen jediný most. Ten byl ovšem při dostavbě silnice II/58 nahrazen novým. |
Nový most je nyní pohlcen náletovými dřevinami, vegetací a je nevyužit. |
Nynější ulice Kpt.Vajdy. Násep DS byl budován napravo za budovami a garážemi. Vše bylo zahlazeno pozdější výstavbou. |
Ulice Pavlovova. V tomto prostoru byl vystaven podjezd pro DS. Původní cesta tak vedla po náspu. Dnes je tomu právě naopak. |
Zachovalý most přes železniční trať. Dnes je využíván jen pro místní komunikaci. |
V roce 2006 proběhla jeho rekonstrukce včetně nové mostovky. |
A to je vše. Za mostem směrem k ul. Jugoslávská bylo těleso zničeno pozdější panelovou výstavbou . |
Ulice Pavlovova pravděpodobně neměla s dálkovou silnicí nic společného, kromě toho že se měly mimoúrovňově křížit. Ulice Pavlovova vznikala jako vstup do nově budovaného sídliště Stalingrad, dnešního sídliště Ostrava-Zábřeh.
OdpovědětVymazatpodle fotomapy z 50-ých let pokračuje DS až k ul. Jugoslávská a po přerušení až k ul Palkovského
Vymazat