Model: Sd.Kfz.21 Mercedes G 4
Výrobce : Plus model
Měřítko : 1: 35
Model : A.H.
Výrobce : manufaktura neznámého původu
Měřítko: 1: 35
Model : RIVER EMBANKMENT SECTION / nábřeží/
Výrobce: MiniArt
Měřítko 1 : 35
Jedna z mých prvních zkušeností s diorámou. K tomu jsem si vybral celkově náročnou resinovou stavebnici Mercedesu G 4 /celkově mezi roky 1934-39 vyrobeno cca 70 kusů automobilů různých verzí/. Model byl stříkán lesklými acryl emaily ve spreji na auta MOTIP DUPLI s.r.o. Veškeré chromové díly jsou provedeny stříkáním ALCLAD II LACQUER odstínu ALC -114 na předem připravený podklad černou lesklou barvou. To samo vyžaduje vzhledem k velikosti chromovaných dílů, o bočních lištách ani nemluvě, notnou dávku citu, velkou tabulku čokolády a množství uklidňujících prostředků, aby člověk předešel nervovému zhroucení.
Je potřeba zdůraznit, že extrémně záleží na provedení hladkosti podkladu. Veškeré nerovnosti či nečistoty jsou na konečném laku modelu vidět a to samozřejmě platí i pro samotnou karoserii. Samotná stavebnice je celkem kvalitní, malé rozdíly jsou oproti originálu na zadním kufru vozidla, kde si A.H. vozil svoje obleky. Bohužel nepřesný je i rám předního skla, který je i rozměrově menší než samotná karoserie. Rám bylo nutno rozříznout a rozšířit.
V současnosti se ve světě nacházejí 4 kusy originálních vozidel tohoto provedení, každé samozřejmě v jiné finální povrchové úpravě. A.H. při svých cestách využíval několik těchto automobilů, které se lišily v detailech rámu okna, barvě, SPZ, provedením palubní desky, sklopným předním sedadlem - pokud bylo nutno na přehlídkách stát a "mávat". To vše je nutno při realizaci modelu vzít v potaz a řídit se nejlépe konkrétní fotografií, kterých je bohužel zoufale málo.
Výše uvedené jsem nakonec vzal jen v úvahu a zvolil jedno z aut, které prokazatelně používal s využitím měně kvalitní figurky samotného vůdce v uniformě SA .Vše jsem zasadil do rámce evropského turné se zastávkou na blíže neurčeném nábřeží.
Výrobce : Plus model
Měřítko : 1: 35
Model : A.H.
Výrobce : manufaktura neznámého původu
Měřítko: 1: 35
Model : RIVER EMBANKMENT SECTION / nábřeží/
Výrobce: MiniArt
Měřítko 1 : 35
Jedna z mých prvních zkušeností s diorámou. K tomu jsem si vybral celkově náročnou resinovou stavebnici Mercedesu G 4 /celkově mezi roky 1934-39 vyrobeno cca 70 kusů automobilů různých verzí/. Model byl stříkán lesklými acryl emaily ve spreji na auta MOTIP DUPLI s.r.o. Veškeré chromové díly jsou provedeny stříkáním ALCLAD II LACQUER odstínu ALC -114 na předem připravený podklad černou lesklou barvou. To samo vyžaduje vzhledem k velikosti chromovaných dílů, o bočních lištách ani nemluvě, notnou dávku citu, velkou tabulku čokolády a množství uklidňujících prostředků, aby člověk předešel nervovému zhroucení.
Je potřeba zdůraznit, že extrémně záleží na provedení hladkosti podkladu. Veškeré nerovnosti či nečistoty jsou na konečném laku modelu vidět a to samozřejmě platí i pro samotnou karoserii. Samotná stavebnice je celkem kvalitní, malé rozdíly jsou oproti originálu na zadním kufru vozidla, kde si A.H. vozil svoje obleky. Bohužel nepřesný je i rám předního skla, který je i rozměrově menší než samotná karoserie. Rám bylo nutno rozříznout a rozšířit.
V současnosti se ve světě nacházejí 4 kusy originálních vozidel tohoto provedení, každé samozřejmě v jiné finální povrchové úpravě. A.H. při svých cestách využíval několik těchto automobilů, které se lišily v detailech rámu okna, barvě, SPZ, provedením palubní desky, sklopným předním sedadlem - pokud bylo nutno na přehlídkách stát a "mávat". To vše je nutno při realizaci modelu vzít v potaz a řídit se nejlépe konkrétní fotografií, kterých je bohužel zoufale málo.
Výše uvedené jsem nakonec vzal jen v úvahu a zvolil jedno z aut, které prokazatelně používal s využitím měně kvalitní figurky samotného vůdce v uniformě SA .Vše jsem zasadil do rámce evropského turné se zastávkou na blíže neurčeném nábřeží.
A další fotografie z renovace originálního vozu a též z průběhu mého modelaření...
Žádné komentáře:
Okomentovat